سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهاجرت و عرضه مسکن

مهاجرت و عرضه مسکن

در چند ماه گذشته بحث های زیادی درباره رونق بازار املاک دماوند در سرتاسر لاور مین‌لند[1] مطرح شده اند و عواملی مثل عرضه محدود و خریدارانی که به دنبال فضای بیشتر در خارج از محدوده‌های شهر هستند این روند را سرعت بخشیده‌اند. احتمالاً این روند فقط در صورتی ادامه پیدا می‌کند که واکسیناسیون گسترده علیه کووید-19 در سطح جهانی انجام شود و مرزهای کشور باز شوند. به‌خصوص با توجه به قصد دولت کانادا برای افزایش پذیرش مهاجران در آینده نزدیک، انتظار افزایش مهاجران را داریم.

     اگرچه افراد تازه‌وارد به کانادا در سال 2020 به دلیل محدودیت‌های سفر جهانی خیلی کاهش پیدا کرده‌اند اما دولت فدرال تعهدش را به پذیرش 12 میلیون اقامت دائمی در سالهای 2021، 2022 و 2023 در مجموع اعلام کرده است– عددی که معادل با پذیرش تقریبا 1 درصد از جمعیت کشور به‌صورت سالانه است.

     حتی اگر افزایش مهاجرت را از این معادله خارج کنیم، در حال حاضر تقاضا برای مسکن وزن بیشتری نسبت به مسکن موجود دارد، این وضعیت به دلیل تعدادی از فشارهای بیرونی از جمله تغییرات قانونی اخیر و همه گیری جهانی ایجاد شده است. کامرون مک نیل، مدیر اجرایی MLA Canada  در برنامه  رادیویی CNKW980 گفت این عوامل و تاخیر زمانی که از آغاز تا تکمیل پروژه های بزرگ وجود دارد، شرایط متلاطم امروز را ایجاد کرده‌اند.

خرید ملک در کانادا

خرید ملک در کانادا

     مک نیل گفت: ” ما در سال‌های 2017 تا 2018 در رکود بودیم. بخش زیادی از این رکود به دلیل اقداماتی بود که دولت استانمان انجام داد (تا سرمایه‌گذاری خارجی را کاهش دهد) و باعث ایجاد ترس و ابهام شد و سازنده‌ها دست از سرمایه‌گذاری کشیدند. مصرف‌کننده نیز در آن زمان محتاط بود اما همان‌طور که به‌خاطر دارید، روند صعودی اخیر، یک سال قبل با بازگشت بازار خانه‌های مستقل ویلایی شروع شد و حالا بازار آپارتمان و نیز با قدرت برگشته است.”

خرید مسکن در کانادا

     او افزود: ” اگر امروز پروژه‌ای آماده اجرا نباشد، حتی قبل از این‌که پروژه تأییدیه بگیرد تا به اجتماع ارائه شود به دو سال زمان نیاز دارد. و تازه پس از آن فروش انجام می‌شود و شاید ساخته‌شدن پروژه به دو تا سه سال زمان نیاز داشته باشد”.

     علاوه بر این، تکنولوژی نیز به فراهم‌کردن سوخت این روند صعودی کمک می‌کند. به همان شیوه ای که ابزارهای دیجیتال امکان کار از راه دور را فراهم کرده‌اند، هم‌اکنون خریداران آینده به شیوه‌ای بی‌نقص به دنبال خرید بعدی‌شان می‌گردند بدون آنکه اینجا بودن یا در خارج از کشور بودن آنها اهمیتی داشته باشد. در مقاله اخیر ” خرید خانه مجازی پس از همه‌گیری” می توانید اطلاعات بیشتری را درباره این موضوع به دست بیاورید.”

     مثلاً MLA Canada   مجدداً پلتفرم MLA Live  خودش را افتتاح کرده است که چیزی بیش از یک بازدید و تور املاک مجازی را فراهم می‌کند. کاربران می‌توانند اطلاعات خاصی مثل گزینه‌های مدرسه و حمل‌ونقل مجاور ساختمان‌ها همین‌طور نزدیکی آنها به مطبوعیت های مسکونی را درخواست و مشاهده کنند. این تور مجازی برای مشتریان بین‌المللی که با محله آشنا نیستند، به‌اندازه بازدید شخصی مفید است.

     هرچند آینده همچنان مبهم است ولی فعالیتی که در بازارهای ثانویه انجام می‌شود باید شاخص نسبتاً دقیقی را از این را به ما بدهد ‌که چه چیزی در آینده رخ می‌دهد.

     مک نیل می‌گوید” فریزر وَلی قوی‌ترین سالش را در کل تاریخ تجربه کرده است. املاک گیلاوند برخی از بازارهای ثانویه مثل اسکوامیش از این‌که افراد انعطاف بیشتری برای کار از خانه داشته باشند، واقعاً سود می‌برند و زمانی که آمار مهاجرت دوباره افزایش پیدا کند – که انتظار داریم به‌زودی با باز شدن فرودگاه‌ها اتفاق بیفتد – شاهد افزایش قوی بازگشت مهاجران و پرشدن مناطق سنتی‌مان خواهیم بود.”

     برای آگاهی از داغ‌ترین اخبار املاک، روندهای صنعت، آگاهی از بازار، معماری، خرید خانه و اطلاعات بیشتر مشترک خبرنامه MLA Canada شوید. و ما را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید تا خبرهای املاک و روندهای بازار که در لاور مینلند و فراتر از آن اتفاق می افتند را لحظه به لحظه در اختیار داشته باشید.